Škoda v září zaznamenala mírný meziroční pokles v prodeji aut na trzích v západní Evropě, kde prodala 33.700 aut. Loni to bylo 35.200 vozidel. Podle firmy však letos proti loňsku dosahuje lepších celkových výsledků. Za prvních devět měsíců se její podíl na západních trzích zvýšil z 2,8 na více než tři procenta. Na nejsilnějším trhu v Německu, který oslabuje, Škodě letos v září meziročně vzrostly dodávky o 9,2 procenta na 13.700 aut.
Ve východní Evropě vzrostl zářijový prodej Škody o 22,7 procenta na 11.700 aut, ve střední Evropě si naopak automobilka pohoršila zhruba o 10,5 procenta na 9300 aut. V Rusku stoupl odbyt o více než 35 procent na 8800 aut, v Česku naopak klesl o téměř deset procent na 4600 vozů. Za prvních devět měsíců se ale dodávky ve střední Evropě zvýšily o tři procenta na 94.000 aut a podíl značky o 0,4 procenta na 18,8 procenta.
"Situace na některých evropských trzích zůstává obtížná. My jsme se ale prosadili a získali větší podíl na trhu," komentoval výsledky člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn. Škoda v následujících měsících očekává zlepšení situace, protože v říjnu začne uvádět na první evropské trhy nový model Rapid.
Škodě v září vzrostly dodávky v Číně o 6,6 procenta na 22.500 aut, což je nejlepší měsíční výsledek od vstupu automobilky na čínský trh. V Indii vzrostly dodávky o 18,3 procenta na 2600 aut. Přes polovinu prodaných aut v Indii tvořila lokální varianta nového modelu Rapid.
Zářijový prodej táhl model Octavia, kterou si pořídilo 35.800 zákazníků, což je meziročně o 2,1 procenta méně než loni. O 22 procent na 18.900 aut se snížila poptávka po modelu Fabia, pokles o procento na 3500 aut firma zaznamenala také u Roomsteru. Zvýšil se naopak zájem o model Superb o 4,2 procenta na 10.700 aut a Yeti o téměř 30 procent na 8400 aut. V Evropě se v září prodalo 4900 vozů nového modelu Citigo.
zdroj: ČTK