V minulém roce Škoda Auto poprvé prodala více než jeden milion vozů. Škoda Fabia, která na trh vstoupila koncem loňského roku, si v západní Evropě polepšila přibližně o 55 procent a ve střední Evropě o 50 procent. "Díky naší aktuální modelové paletě a novinkám, které letos uvedeme na trh, máme dobrou startovní pozici," uvedl Werner Eichhorn zodpovědný za prodej a marketing firmy.
V západní Evropě Škoda v lednu prodala 29.800 vozů, meziročně o 300 vozů méně. Na svém druhém nejsilnějším trhu, v Německu, vzrostl počet prodaných vozů o 5,7 procenta na 10.100.
Ve východní Evropě zvýšila Škoda lednové prodeje o 6,1 procenta na 7.300 vozů. V Rusku automobilka dodala zákazníkům 5100 vozů, o osm procent více než loni v lednu.
Ve střední Evropě si automobilka polepšila o 19,6 procenta na 13.400 prodaných vozů. Na českém trhu prodala 6300 aut, meziročně přibližně o 34 procent více.
Na největším trhu značky, v Číně, vzrostl počet dodaných vozů zákazníkům meziročně o 4,7 procenta na 28.800.
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto loni zvýšila prodej o téměř 13 procent na 1,037 milionu aut. Prodala asi o 116.000 aut více než předloni. Firma překonala milionovou prodejní hranici poprvé ve 119 historii. Celosvětový tržní podíl Škody loni stoupl o 0,1 bodu na 1,4 procenta. Nejsilnějším trhem značky byla Čína, kde Škoda Auto loni prodala 281.400 vozů, což je o 24 procent více než předloni.
zdroj: ČTK