"Zájemci o české kompaktní SUV budou mít poprvé na výběr ze dvou designových variant. Stylovější Yeti míří do města a robustněji laděný Yeti Outdoor mimo zpevněné komunikace," uvedla Škoda v tiskové zprávě.
Mezi novinky nového Yetiho patří například přepracovaná příď a záď, kola z lehké slitiny, posílená funkčnost nebo obohacená nabídka motorů a převodovek. Yeti má teď ostré linie a hrany, na přídi je zdůrazněna horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety. Přední mlhová světla už nemají kulatý, ale hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku. Světová premiéra obou verzí bude v září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu.
„Škoda Yeti je jedním z nejatraktivnějších kompaktních SUV na trhu. Od své premiéry před čtyřmi lety silně překonala očekávání, která jsme s jejím odbytem spojovali,“ uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. Yeti je prvním modelem Škody, který může být na přání vybaven zadní parkovací kamerou.
Podle Radka Laubeho z magazínu AutoDesign&Styling změny u faceliftu příliš nepřekvapily, protože podle očekávání sjednocují vzhled Yetiho v rámci nového tvarosloví rodiny Škoda a posilují tak důraz na značku. Yeti podle něj zůstává natolik odlišný, že se o své místo mezi konkurenty bát nemusí. Autu konkurují vozy jako Dacia Duster, Kia Sportage, Nissan Qashqai nebo Mitsubishi ASX.
"Osobně mě trochu mrzí, že se s kulatými mlhovkami vytratila určitá roztomilost předchozího Yetiho. S ostřejšími tvary ale zase působí dospěleji a sebevědoměji, což určitě také mnozí přivítají," uvedl s tím, že za velmi dobrý tah považuje nabídku dvou verzí, protože individualizace vzhledu je dnes trend a čistému designu škodovky vždy dodává ještě větší charakter.
Škodu Yeti začala automobilka vyrábět v roce 2009. V České republice se vyrábí v závodě Kvasiny, koncem roku 2012 se začala vyrábět také v Rusku. Na českém trhu se prodává od 349.900 korun. Do konce června tohoto roku se prodalo zhruba 263.200 vozů Škody Yeti. Za rok 2012 prodala Škoda zhruba 87.400 vozů typu Yeti, což je meziroční nárůst o 24,3 procenta.
Podle informací ČTK by již na začátku příštího roku, pravděpodobně na autosalonu v Ženevě, měla Škoda představit koncept většího SUV. To by mělo přijít na trh po roce 2015. Pro pěti nebo sedmimístný vůz se spekuluje s názvem Snowman
Provozní zisk české automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent podle firmy způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. Automobilka letos představila nebo představí osm nových nebo přepracovaných vozů.
Autor: ČTK