Přepravu dílů do Číny zkouší Škoda po železnici
Před nedávnem mladoboleslavská automobilka odstartovala pilotní testovací projekt přepravy sériových dílů do Číny po železnici. Zkušební kontejner obsahuje sériové díly, které Škodovka standardně přepravuje námořní dopravou.
První kontejner byl naložen tento týden v CKD centru rozložených vozů v Mladé Boleslavi do kamionu, který jej odvezl do vlakového terminálu v Praze Uhříněvsi. Poté byl přeložen na nákladní vlak, který se vydal do čínského města Yiwu na cestu dlouhou zhruba 11 tisíc kilometrů. V Číně kontejner s díly do továrny společnosti SAIC-Volkswagen v čínské Šanghaji přepraví kamion.
Zásilka stráví na cestě 23 dní a urazí vzdálenost 11 421 kilometrů. Na cestu zpátky, tedy z výrobních závodů v Číně do Česka, využije automobilka obvyklou cestu synergií s mateřským koncernem VW. Po skončení pilotního projektu přepravy dílů po železnici do Číny jej společnost Škoda vyhodnotí a rozhodne o dalším postupu.
Společnost Škoda Auto si dlouhodobě zakládá na trvale udržitelném rozvoji v rámci své strategie GreenFuture. Doprava po železnici je ekologickým projektem, který oproti námořní dopravě snižuje vznik emisí CO2. Za ekologický přístup k logistice byla společnost Škodovka začátkem tohoto měsíce oceněna v 1. ročníku celorepublikové soutěže EcoLOGI.