Ze 63 přihlášených prošlo úvodní přejímkou 58 vozidel, z toho šest motocyklů. Čtvrteční úvodní etapu nedojely dva vozy, dnešního startu se tak účastnilo 56 posádek, informoval ČTK ředitel závodů Ladislav Pakosta.
Nejstarším vozem na startu je letos auto staré liberecké značky RAF z roku 1909, nejmladší naopak sportovní britský vůz Jaguar XJS vyrobený v roce 1981. Starým motocyklům vévodí zelený BSA z Anglie, vyrobený v roce 1928. Většina závodníků pochází z Česka, osm posádek je z Německa a Slovinska.
Podle stáří a regulí FIVA jsou stroje rozdělené do kategorií A až G, přičemž nejstarší skupina A s datem výroby do roku 1904 tentokrát zastoupena není. Organizátoři navíc přidali kategorii pro vozy vyrobené v USA, kam spadají tři auta značky Ford Mustang a Chevrolet Corvette.
Kvůli značnému počtu účastníků, kteří nemají osvědčení o původu vozu, vznikla i kategorie non-FIVA. Ti ale zaplatí nejvyšší startovné 2300 korun. "Hodně lidí šetří, identifikační karta vozu přitom stojí 1700 korun na deset let," řekl Pakosta. Cenu startovného určuje stáří vozu a počet cestujících. Kategorie A a B je zdarma, další stojí od 650 do 2000 Kč.
Akce se každoročně účastní manželé Vítkovi. "Nám se tady líbí, hlavně když se jede trošku do kopečku, na rovinách nás to nudí. Přes léto jezdíme téměř každý víkend," řekli ČTK vlastníci žlutého sporťáku Aero 30 z roku 1939. Do Mladé Boleslavi se rád vrátil i majitel anglického motocyklu BSA z roku 1935 Vladimír Šulc. "Z mého pohledu to je asi nejlépe organizovaný veteránský podnik. Jsem tu podruhé, ale myslím, že tu budu vždycky, protože se mi tu moc líbí," uvedl.
Závod každý den začíná i končí v Mladé Boleslavi. Páteční etapa zavede účastníky do Sosnové u České Lípy, v sobotu pak zavítají do Poděbrad. Vítězové si nakonec své trofeje převezmou v sobotu navečer v Mladé Boleslavi.
zdroj: ČTK