Mezi Nymburkem a M. Boleslaví se má zvýšit kapacita železnice

Mezi Nymburkem a Mladou Boleslaví se bude v letech 2015 a 2016 za stamiliony korun zvyšovat kapacita železnice, hlavně proto, aby Škoda Auto mohla po trati vozit víc aut. ČTK to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Tesař. 

"Důvodem této investice jsou požadavky na zvýšení kapacity tratě pro nákladní dopravu, ve které převládá přeprava automobilů vyrobených ve Škodě Auto v Mladé Boleslavi. První etapa mezi stanicemi Luštěnice a Mladá Boleslav se plánuje na rok 2015, zbylý úsek trati pak na rok 2016," uvedl Tesař. Stavět se budou nové dvoukolejné výhybny pro křižování nákladních vlaků, jedna v prostoru současné zastávky Straky a druhá mezi zastávkou Nepřevázka a mostem na rychlostní komunikaci R10. Rekonstruovat se mají také stanice Čachovice, Luštěnice a Dobrovice, kde SŽDC prodlouží koleje pro nákladní vlaky a postaví bezbariérová nástupiště pro cestující. Na celé trati dělníci nainstalují dálkově ovládané zabezpečovací zařízení. Do budoucna se uvažuje také o propojení trati mezi Milovicemi a Všejany. 

Automobilka Škoda Auto chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu vozů ročně. Do té doby si s vlastními kapacitami nevystačí a chce začít využívat externí logistické překladiště, které má za stovky milionů korun postavit společnost ČD Cargo. Jednou z variant, kde by překladiště mohlo stát, je právě Nymburk, kde už s ním počítají v územním plánu. 
    
Škoda Auto vyváží auta do více než 100 zemí celého světa. Loni zvýšila prodej o sedm procent na 939.200 aut. 
 
zdroj: ČTK