Koncern Volkswagen jednal v Mladé Boleslavi o zlepšení výroby

Automobilový koncern Volkswagen chce ušetřit až miliardy eur tím, že do závodů po celém světě rozšíří svoji nejnovější výrobní platformu MBQ, na které je postavený třeba nejnovější VW Golf nebo Škoda Octavia. Tato platforma je variabilnější a umožňuje závodům vyrábět auta od nejmenších po největší modely. O dalších možnostech rozvoje jednalo na konferenci v Mladé Boleslavi 22 zástupců vedení jednotlivých značek koncernu odpovědných za produktový management. Jednání se koná jednou za rok a poprvé se uskutečnila mimo centrálu koncernu v německém Wolfsburgu. ČTK to dnes potvrdil mluvčí automobilky Škoda Jozef Baláž. 

Na konferenci v největší tuzemské automobilce se podle Baláže sešel vrcholný management, který u jednotlivých značek dohlíží na nové automobily od prvních návrhů designérů, přes jeho vývoj, stavbu, zkoušky prototypů, sériovou výrobu, uvedení na trh, modernizace až po konec životního cyklu auta. 

S úsporami podle Baláže kromě výrobní platformy souvisí také sjednocování dílů a motorů při výrobě jednotlivých modelů. "Nasazení nových platforem by měla přinést nejenom značce Škoda, ale také celé skupině Volkswagen v budoucnu úspory až v řádech miliard eur," dodal Baláž. 
    
V Mladé Boleslavi se kromě zástupců Volkswagenu a Škody sešli také lidé z vrcholného managementu Audi, Seat, Bentley, Posrche nebo výrobce užitkových vozů MAN. Rozšiřování platforem má podle koncernu umožnit jednotlivé strategické cíle, mezi které třeba patří to, že největší tuzemská automobilka Škoda chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu aut ročně a Volkswagen se chce stát největším výrobcem automobilů na světě. 
 
zdroj: ČTK