Automobilka Škoda Auto se stala součástí koncernu Volkswagen v roce 1991 a od té doby pětinásobně navýšila prodeje svých vozů. Za uplynulých třiadvacet let zvýšila celosvětové prodeje z méně než 200.000 prodaných vozů ročně na zhruba 921.000 v roce 2013. Nyní tvoří Škoda Auto asi deset procent celkového objemu výroby koncernu Volkswagen. Mladoboleslavská automobilka vedle vozů sedmi modelových řad vyrábí a vyvíjí také komponenty pro celý koncern, jako například motory, převodovky a nápravy.
V příštích letech chce Škoda dále růst a zvýšit celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Nedávno Škoda potvrdila, že bude vyrábět ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku nový vůz. Podle některých zdrojů by tam měla vyrábět model sportovně užitkového vozu (SUV). Výroba nového vozu povede ke vzniku stovek pracovních míst, investice budou v řádu miliard korun.
V roce 2013 tvořil export Škody zhruba osm procent celkového vývozu ČR. Škoda je také průmyslovým podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě. Od roku 1991 investovala v České republice zhruba 280 miliard korun. Ve svých třech českých výrobních závodech zaměstnává okolo 24.000 lidí.
Mladoboleslavská Škoda Auto vytvořila v prvním čtvrtletí provozní zisk 185 milionů eur (5,08 miliardy Kč), což je meziročně nárůst o 65,2 procenta. Tržby Škodě vzrostly o 23,7 procenta na tři miliardy eur (82,3 miliardy Kč). Automobilka již dříve tento měsíc oznámila, že za první tři měsíce roku prodala rekordních 247.200 vozů, což je meziročně o 12,1 procenta více. Úspěšný byl pro ni i březen, kdy meziročně zvýšila prodej o 14,6 procenta. Podle firmy, jejímiž největšími trhy jsou Čína a Německo, šlo o nejlepší výsledek za první čtvrtletí i nejlepší březnový výsledek v historii automobilky.
Součástí koncernu Volkswagen jsou kromě vlajkové značky VW a Škody také Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat. Předloni firma převzala výrobce sportovních vozů Porsche. Vyrábí rovněž nákladní vozy pod značkami VW, Scania a MAN a vlastní výrobce motocyklů Ducati.
zdroj: ČTK