Škodovka vyrobila zhruba 970.000 oktavií první generace, k tomu více 470.000 modelů kombi. Ještě úspěšnější pak byla druhá generace - vyrobilo se více než 1,6 milionu vozů v klasické verzi a 881.000 verzí kombi. Výrobu třetí generace Octavie zahájila mladoboleslavská automobilka loni v prosinci, dosud z výrobních linek sjelo téměř 69.000 vozů.
Od roku 1996 představuje Octavia téměř 38 procent celkového odbytu značky. Vyrábí se Česku, Rusku, Indii, Kazachstánu, na Ukrajině a od příštího roku se rozjede její výroba také v Číně. S produkcí oktavií přitom automobilka v posledních letech výrazně zrychlila, dvoumiliontý vůz vyrobila v březnu roku 2008, tedy 12 let po zahájení výroby. Na dvojnásobný počet se dostala už za necelého pět a půl roku.
"Čtyři miliony vyrobených Octavií - působivé číslo představuje skvělý úspěch tohoto modelu i celé značky," řekl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.
Letos v červnu začala automobilka vyrábět nejrychlejší sériový vůz v ČR, Octavii RS. Umí jet až rychlostí 250 kilometrů za hodinu a z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena omezovačem rychlosti.
Provozní zisk Škody se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. Automobilka dodala zákazníkům v prvním pololetí 464.600 vozů, meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky podle firmy ovlivnila hlavně generační obměna modelu Octavia a facelift Škody Superb.
Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Celosvětový tržní podíl Škody byl loni 1,4 procenta.
zdroj: ČTK